Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/757
Title: El ensayo argumentativo: Uso de la Argumentación en ensayos con temas socioculturales
Authors: Barzola Franco, Olga Alejandrina
metadata.dc.contributor.advisor: Sanahuja, Eduard
Keywords: tesis;argumentación;contraargumento;persuasión;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;thesis;argumentation;counterargument;persuasion
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;82
Abstract: This work has an objective that the students of second degree Baccalaureate of the Educational Unit Daule, through a series of pedagogical workshops produce argumentative essays in varied communicative situations, so that they build their knowledge in the elaboration of the written texts. Higher and higher is oriented as a didactic instrument that serves as support in the creation of argumentative texts, expectations and students were taken into account in front of the subject as a way to stimulate the front to the theory of argumentation. This didactic sequence allows the student to learn and write argumentative essays with the aim of applying everything learned in different communicative scenarios. You can also evaluate this process was positive or not. The topics chosen for the development of the essay were also taken from the context of the students, but with social interest that awakened the commitment to the development.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: Este trabajo tiene como objetivo que los estudiantes de Segundo de Bachillerato de la Unidad Educativa Daule, mediante una serie de talleres pedagógicos produzcan ensayos argumentativos en variadas situaciones comunicativas, para ir construyendo su conocimiento en la elaboración de textos escritos. Cada taller está orientado como un instrumento didáctico que sirven de apoyo en la creación de textos argumentativos, se tomó en cuenta las expectativas y requerimientos de los alumnos frente a la asignatura como manera de estimularlos frente a la teoría de la argumentación. Esta secuencia didáctica permite que el estudiante pueda aprender a redactar ensayos argumentativos con el objetivo de aplicar todo lo aprendido en distintos escenarios comunicativos. También permite evaluar si este proceso fue positivo o no. Los temas que se escogieron para el desarrollo del ensayo argumentativo fueron tomados del contexto de los estudiantes, pero con interés social lo que despertó el empeño para la elaboración.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/757
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-82.pdfTexto completo1.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.