Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/760
Title: Promover la expresión oral mediante la exposición de amorfinos
Authors: Santos Benavides, Antonieta María
metadata.dc.contributor.advisor: Díaz-Plaja Taboada, Ana
Keywords: amorfinos;estrategias;expresión oral;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;amorfinos;strategies;oral expression
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;85
Abstract: The present end-of-master project was developed with the theme: Promote oral expression through the exhibition of amorphins in the fifth grade students. The objective was to study the amorfino through the investigation, compilation and analysis of them through strategies that allowed the student to see poetry as a tool to improve their oral expression since they showed a lot of nervousness when presenting themselves in public or making oral presentations within the classroom. Many activities were carried out, among them the application of surveys to the students with questions related to the subject, there was also the participation of the educational community to collaborate expressing the amorphs of the sector for the collection of the same. In relation to the implementation of the applied didactic unit allowed to obtain new nuances for the development of the quality of life, increase of the self-esteem and above all a lot of motivation.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El presente trabajo de fin de master se desarrolló con el tema: Promover la expresión oral mediante la exposición de amorfinos en los estudiantes del quinto grado. El objetivo fue estudiar el amorfino a través de la investigación, recopilación y análisis de los mismos mediante estrategias que permitieron al alumno ver la poesía como una herramienta para mejorar su expresión oral ya que mostraban mucho nerviosismo al presentarse en público o realizar exposiciones orales dentro del aula. Se realizaron muchas actividades entre ellas la aplicación de encuestas a los educandos con preguntas relacionadas al tema, también hubo la participación de la comunidad educativa al colaborar expresando los amorfinos propios del sector para la recopilación de los mismos. En relación a la implementación de la unidad didáctica aplicada permitió obtener nuevas matices para el desarrollo de la calidad de vida, aumento del autoestima y sobre todo mucha motivación.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/760
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-85.pdfTexto completo1.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.