Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/763
Title: El meme en la educación como recurso de comprensión e interpretación de textos narrativos
Authors: Ruiz Moncayo, Jessica Priscilla
metadata.dc.contributor.advisor: Ramos Sabaté, Joan Marc
Keywords: meme;estrategia didáctica;tics;implementación;difusión;textos narrativos;meme;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;ict;implementation;dissemination;didactic strategy;narrative texts
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;88
Abstract: This proposal is aimed at a digital cultural phenomenon such as the implementation of the meme as a didactic strategy through the use of electronic pages, this educational resource tends to relate to ICTs in order to promote basic skills in the language with the aim of developing its communicative dimensions oral or written. Since the meme is a diffusion of permanence of the facts and give a critical vision of the manifested; This didactic guide is composed of the contents that the Ministry of Education proposes in the ESO books, as a practical pedagogical model in the second year students of the educational unit of the Daule canton, activating their previous experiences through their understanding and interpretation of what has already been observed in social networks by attaching a design of creation and elaboration of memes in narrative texts obtaining significant learnings.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: Esta propuesta está encaminada a un fenómeno cultural digital como es la implementación del meme como estrategia didáctica mediante el uso de páginas electrónicas, este recurso educativo tiende a relacionarse con las TICS con la finalidad de promover las competencias básicas en el lenguaje con el objetivo de desarrollar sus dimensiones comunicativas orales o escritas. Ya que el meme es una difusión de permanencia de los hechos y dan una visión crítica de lo manifestado; esta guía didáctica está compuesta en los contenidos que el Ministerio de Educación plantea en los libros de ESO, como un modelo práctico pedagógico en los estudiantes de segundo de bachillerato de la unidad educativa del cantón Daule, activando sus experiencias previas mediante su comprensión e interpretación de lo ya observado en las redes sociales anexando un diseño de creación y elaboración de memes en textos narrativos obteniendo aprendizajes significativos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/763
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM ACTUALIZADO Jessica Ruíz 22-04-2019.pdfTexto completo2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.