Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/775
Title: Leer y escribir ensayos argumentativos en 1° año Bachillerato General Unificado
Authors: Pozo Vera, Esperanza Ivonne
metadata.dc.contributor.advisor: Sanahuja, Eduard
Keywords: argumentación;lectura;escritura;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;argumentation;reading;writing
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;100
Abstract: The applied didactic unit has as its central theme the argumentation in the students of the first year of high school, taking into account that they must develop the skills of reading, understanding and writing argumentative texts; making the exposition of their main ideas supported with arguments. It can be demonstrated the effectiveness that the students have in the oral expression, maintaining serious difficulties in the comprehension of texts in the literal, inferential and critical reading, due to this also the writing process and exposition of own arguments is weakened. To carry out the activities, the didactic sequence is used, which brings together a set of methodological strategies learned during the master's training process. These innovative activities include the use of tips, contributing to the students being active participants of the experiences of learning, making teachers maintain the mediating role of the learning process.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: La unidad didáctica aplicada, tiene como tema central la argumentación en los estudiantes de primero de bachillerato, teniendo en cuenta que deben desarrollar las destrezas de leer, comprender y escribir textos argumentativos; haciendo la exposición de sus principales ideas apoyadas con argumentos. Se puede evidenciar la eficacia que tienen los estudiantes en la expresión oral, manteniendo aún serias dificultades en la comprensión de textos en la lectura literal, inferencial y crítica, debido a esto también el proceso de escritura y exposición de argumentos propios se ve debilitada. Para realizar las actividades se utiliza la secuencia didáctica, que reúne un conjunto de estrategias metodológicas aprendidas durante el proceso de formación de la maestría, estas actividades planteadas de forma innovadora incluye el uso de las tics, contribuye a que los estudiantes sean partícipes activos de las experiencias de aprendizaje, haciendo que el maestro mantenga el rol de mediador del proceso de aprendizaje.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/775
Appears in Collections:Tesis de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TRABAJO-FINAL-DE-MASTER-ESPERANZA-IVONNE-POZO-VERA.pdfTexto completo2.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.