Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/778
Title: Lecturas entretenidas con leyendas ecuatorianas
Authors: Bustamante Campoverde, Andrea Giovanna
metadata.dc.contributor.advisor: González Argüello, María Vicenta
Keywords: leyendas ecuatorianas;comprensión lectora;lectura crítica;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;ecuadorian legends;reading comprehension;critical reading
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;103
Abstract: The purpose of this final thesis is to promote reading and reading comprehension of students, through Ecuadorian legends, for which a didactic unit is proposed in three sessions, which have the legends as a fundamental axis. Each of the sessions has a series of activities focused on developing reading, linguistic, communicative and artistic skills. In addition, emphasis is placed on group work as a learning strategy. The results after applying the sequence were evident in the students, because they enjoyed the proposed legends, and above all, an important progress was observed in the use of oral and written skills, as well as enhancing critical reading, literary and artistic creation. Finally, an improvement to the didactic sequence is proposed by selecting texts, based on student interest, with dynamic activities, using the use of ICTs and maintaining group work as a learning strategy. Keywords.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El presente trabajo de fin de master tiene como propósito promover la lectura y la comprensión lectora de los estudiantes, a través de leyendas ecuatorianas, para lo cual se plantea una propuesta didáctica en tres sesiones, las cuales tiene como eje fundamental la lectura de leyendas. Cada una de las sesiones, tiene una serie de actividades enfocadas en desarrollar competencias lectoras, lingüísticas, comunicativas y artísticas. Además se pone énfasis en el trabajo en grupo como estrategia de aprendizaje. Los resultados después de aplicar la secuencia se evidenciaron en los estudiantes, pues disfrutaron de las leyendas propuestas, y sobre todo se observó un importante progreso en cuanto al uso de habilidades orales y escritas, además de potenciar la lectura crítica, la creación literaria y artística. Finalmente se propone una mejora a la secuencia didáctica seleccionando textos, partiendo del interés del alumno, con actividades dinámicas, empleando el uso de las TIC y manteniendo como estrategia de aprendizaje el trabajo en grupo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/778
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bustamante Campoverde Andrea Giovanna . TFM docx.pdfTexto completo2.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.