Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/838
Title: Unidad didáctica sobre las funciones lineal y afin
Authors: Badillo Albán, Alberto Xavier
metadata.dc.contributor.advisor: Breda, Adriana
Keywords: función;aprendizaje;metodología;maestría en enseñanza de la matemática;function;learning;methodology
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;19
Abstract: Abstract This document is the preparation of the final master's degree, entitled "Teaching unit on linear and related functions", whose experimentation and implementation was given in the tenth EGB courses of the Milagro Educational Unit of the city of Milagro. In this paper we try to express the linear and affine function from real life situations. The methodology used in this work of nine sessions of activities, was to use a series of exercises and problems of daily life for three weeks. The results obtained with the planning of the activities succeeded in motivating the students to comply with all the proposed activities and they were able to appreciate the results achieved. Finally, this work was very important for the students because they managed to achieve significant learning and for me to improve with the knowledge acquired in the realization of this TFM. Keywords
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: El presente documento es la elaboración del trabajo final de master, titulado “Unidad didáctica sobre las funciones lineal y afín”, cuya experimentación e implementación se dio en los décimos cursos de EGB de la Unidad Educativa Milagro de la ciudad de Milagro. En este trabajo se pretende expresar la función lineal y afín a partir de situaciones de la vida real. La metodología utilizada en este trabajo de nueve sesiones de actividades, fue de utilizar una serie de ejercicios y problemas de la vida cotidiana durante tres semanas. Los resultados obtenidos con la planificación de las actividades lograron motivar a los estudiantes para cumplir con todas las actividades propuestas y pudieron apreciar los resultados alcanzados. Finalmente, este trabajo fue de mucha importancia tanto para los estudiantes porque lograron alcanzar un aprendizaje significativo y para mí para mejorar con el conocimiento adquirido en la realización de este TFM.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/838
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-19.pdfTexto completo1.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.