Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/853
Title: Diseño de la unidad didáctica: “Criterios de Congruencia de Triangulos”
Authors: Landivar Arroyo, Carlos Patricio
metadata.dc.contributor.advisor: Sol Puig, Manuel
Keywords: criterios de congruencia de triángulos utilizando Geoplano;maestría en enseñanza de la Matemática;criteria of triangular congruence using geoplano
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;34
Abstract: The objective is: Recognize congruent triangles in different situations and contexts through the use of manipulative material (geoplano), didactic (guidance base) to achieve meaningful learning with ninth-year students of Basic General Education, for which eight sessions were planned eighty minutes each. Through kinesthetic learning they can make summaries that fully contextualize the theme of study, actively participate with concrete materials such as the geoplano, are prepared to assume different roles of participation within their work groups, are fully trained to make connections between the practice and the theory of the statements, have the ability to approach from different ways or perspectives the case studies that are presented to work within the classroom, can explain clearly and in detail the summaries and graphics that they made for the topic of study. It can be concluded that the cooperative work, the use of the Geoplano and the Orientation Base allowed achieving a significant learning of the objective set for each class session.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: El Objetivo es: Reconocer triángulos congruentes en diferentes situaciones y contextos mediante la utilización de material manipulativo (geoplano), didáctico (base de orientación) para lograr un aprendizaje significativo con estudiantes de noveno año de Educación General Básica, para lo cual se planificaron ocho sesiones de ochenta minutos cada una. Mediante el aprendizaje cinestésico lograron realizar resúmenes que plenamente contextualicen el tema motivo de estudio, participan activamente con materiales concretos como el geoplano, están preparados para asumir distintos roles de participación dentro de sus grupos de trabajo, están plenamente capacitados para realizar conexiones entre la práctica y la teoría de los enunciados, tienen la capacidad de abordar desde distintas formas o perspectivas los estudios de casos que se le presenten para trabajar dentro del salón de clase, puede explicar clara y detalladamente los resúmenes y gráficos que realizaron para el tema motivo de estudio. Se puede concluir que el trabajo cooperativo, la utilización del Geoplano y de la Base de Orientación permitió lograr un aprendizaje significativo del objetivo planteado para cada sesión de clase.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/853
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-34.pdfTexto completo3.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.