Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/883
Title: Comprensión con la solución de problemas de ecuaciones lineales con estudiantes del 1° año de BGU de la Unidad PCEI Los Ríos
Authors: Muñoz Ponce, Wilson Enrique
metadata.dc.contributor.advisor: Dorce Polo, Carlos
Keywords: pcei;sistemas;bachillerato;maestría en enseñanza de la matemática;pcei;systems;bachillerato
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;60
Abstract: The research is based on the sole objective of informing the educational community of the PCE Los Ríos Educational Unit, a guide to methodological strategies that will enhance comprehension in the solution of problems of linear equations systems, in the students of the first year unified general baccalaureate of said educational institution. Likewise, to categorize the conceptions in relation to the learning of mathematics with the new techniques and skills in order to analyze the results obtained through the techniques of the survey and the interview, where results will be found that aim to direct the learning processes towards a practical more significant and experiential, given the circumstances and needs presented by the education system today, under the parameters of the Ministry of Education of Ecuador. In conclusion, it could be said that the didactic unit has obtained a 100% complementation of the proposed contents.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: La investigación se fundamenta con el único objetivo de dar a conocer a la comunidad educativa de la Unidad Educativa PCEI Los Ríos, una guía de estrategias metodológicas que potencialicen la comprensión en la solución de problemas de Sistemas de Ecuaciones Lineales, en los estudiantes del 1º año bachillerato general unificado de dicha institución educativa. Así mismo categorizar las concepciones en relación con el aprendizaje de matemáticas con las nuevas técnicas y destrezas para de esta manera analizar los resultados obtenidos mediante las técnicas de la encuesta y la entrevista, donde se encontrarán resultados que pretenden direccionar los procesos de aprendizaje hacia una práctica más significativa y vivencial, dado a la circunstancias y necesidades que presenta el sistema educativo actualmente, bajo los parámetros del Ministerio de Educación del Ecuador. En conclusión, se podría decir, que la unidad didáctica se ha obtenido un 100% de complementación de los contenidos propuestos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/883
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-60.pdfTexto completo2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.