Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/914
Title: Cultura y vida de los pueblos incas en Ecuador
Authors: Morán Alvarado, Carlos Agustín
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Martínez, Pedro
Keywords: adaptaciones curriculares;ejes transversales;identidad y compañerismo;maestría en enseñanza de la geografía e historia;curricular adaptations;transversal shafts;identity and fellowship
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;8
Abstract: The main objective of this pedagogical work is for third-year high school students to develop learning, based on knowledge of the past and the present, which is projected in the construction of an authentic personal and social identity through the understanding of historical processes and cultural contributions. The application of new techniques and tools to enhance learning has provided excellent results mainly dramatization as a catalyst of social skills and its flexibility to develop jointly with transversal axes (environment-recycling) that were integrated and that are part of the educational curriculum, the which was adapted to the needs raised, consequently to the changes proposed the intervention of this subject through the use of dramatized or sketch, has been beneficial for the students, not only for the management of the subject represented, but also because it was possible to consolidate a climate of companionship and respect.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: El presente trabajo pedagógico tiene como objetivo principal que los estudiantes de tercero de bachillerato puedan desarrollar aprendizajes, basados en el conocimiento del pasado y el presente, lo cual se proyecta en la construcción de una identidad social y personal genuinas por medio de la compresión de la evolución histórica y las contribuciones culturales. La aplicación de nuevas técnicas y herramientas para potenciar los aprendizajes ha brindado excelentes resultados principalmente la dramatización como catalizador de habilidades sociales y su flexibilidad para desarrollarse conjuntamente con ejes transversales (medio ambiente-reciclaje) que se integraron y que forman parte del currículo educativo, el cual fue adaptado a las necesidades requeridas, en consecuencia a los cambios planteados la intervención de esta asignatura mediante el uso de dramatizados o sketch, ha resultado beneficioso para los estudiantes, no solo por el manejo del tema representado, sino porque también se logró afianzar un clima de compañerismo y respeto.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/914
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-8.pdfTexto completo3.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.