Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/925
Title: Los Movimientos Sociales en el siglo XX
Authors: Albuja Jaramillo, Carola Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: García Pascual, Francisco
Keywords: movimientos sociales;pensamiento crítico;constructivismo;maestría en enseñanza de la geografía e historia;critical thinking;constructivism;social movements
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;19
Abstract: The Final Master's Project is a planning of nine class sessions for the second year of unified general baccalaureate, with the theme of the 20th century social movements such as: workers movement, feminist, indigenous and environmentalist, the causes and consequences of the conformation of these organizations throughout history, with the aim of getting students to develop a critical thinking that is one of the aspects that are most required in the student's exit profile. Based on constructivism and using expository classes and discovery of more than different resources such as the use of videos, PowerPoint presentations, dramatizations, campaigns, etc. With what has been obtained from the students an active and enthusiastic participation, which implies that 90% of the class comes to build meaningful learning.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: El Trabajo Fin de Master es una planificación de nueve sesiones de clase para el segundo año de bachillerato general unificado, con el tema de los movimientos sociales del siglo XX como son: movimiento obrero, feminista, indigenista y ecologista, las causas y consecuencias de la conformación de estas organizaciones a lo largo de la historia, con el objetivo de conseguir que los estudiantes desarrollen un pensamiento crítico que es uno de los aspectos que más se requieren en el perfil de salida del estudiante. Basándonos en el constructivismo y utilizando clases expositivas y por descubrimiento a más de diferentes recursos como la utilización de videos, presentaciones en PowerPoint, dramatizaciones, campañas, etc. Con lo que se ha llegado a obtener de los estudiantes una participación activa y entusiasta, lo que implica que el 90 % de la clase llegue a construir aprendizaje significativo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/925
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-19.pdfTexto completo2.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.