Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/933
Title: America Latina y el sistema mundial
Authors: Castillo Colt, Vilma María
metadata.dc.contributor.advisor: Santacana Mestre, Joan
Keywords: cuatro años de guerra sangrienta;la gran depresión;revolución rusa;maestría en enseñanza de la geografía e historia;the bloody four-year war;the great depression;the russian revolution
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;27
Abstract: This Final Master's Project consists of the implementation and experimentation of a didactic unit, which was set as the aim of explaining the events that occurred in the first half of the 20th century and the analysis of the development of the big industry, the First World War, the Postwar period and the Russian Revolution, thus through it the students of the tenth year of Basic General Education are able to know the Latin America`s trajectory within this period. In the learning outcomes, it was observed that the strategies applied encouraged and motivated students to learn, reflect, and clarify doubts through research. The FMP, personally enriched and expanded my knowledge. By accepting my professors` teachings let me clarify that we as teachers apart from educating and teaching the theoretical part of a subject, educate and teach for life.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: Este Trabajo Fin de Master, consiste en la Implementación y experimentación de una unidad didáctica, el mismo que se planteó como objetivo de Explicar los sucesos ocurridos en la primera mitad del siglo XX y del análisis sobre el desarrollo de la gran industria, la primera guerra mundial, la postguerra y la revolución rusa, para, que mediante ella los estudiantes del décimo año de Educación general Básica conozcan la trayectoria de América Latina de este mismo periodo. Dentro de los resultados de aprendizaje, se pudo observar que las estrategias utilizadas, incitaron y motivaron a los estudiantes a conocer, reflexionar, y despejar dudas a través de la investigación. El TFM, en lo personal enriqueció y amplió mis conocimientos y acogiendo las enseñanzas de mis profesores, me queda claro que nosotros los docentes aparte de educar y enseñar la parte teórica de una materia, debemos de educar y enseñar para la vida.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/933
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-27.pdfTexto completo1.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.