Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/957
Title: La Historia de Cochasqui
Authors: Simbaña Guachamín, Sandra Elisabet
metadata.dc.contributor.advisor: Albert Tarragona, Joan Miquel
Keywords: periodo de integración;cacicazgos;cochasquí;gobernantes;maestría en enseñanza de la geografía e historia;integration period;casicazgos;cochasquí;governing
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;51
Abstract: The chosen topic to the final work has to see about the use of The method by discover to understand the Cochasquí History with Third year students of high school, and for being immersed in the Ecuadorian History subject, within the study about the Integration Period as part of ethnic lordosis, being the Caciques their governing, It consisted that the student can Know about the development of this culture. Besides the time that the sessions that developed. It’s necessary mention that the activities used in the classroom did motivated students, being the planning an important part in the development of the class, because they can unwind inside and outside of it. Getting as a result better learning, To find this intervention, It let that the student understand best a Cochasquí as a part of our history. And It could reach the proposed objective in the Didactic Unit.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: El tema escogido para el trabajo final tiene que ver con la utilización del Método por Descubrimiento para comprender la historia de Cochasquí a los estudiantes del Tercero de Bachillerato y por encontrase inmerso en la asignatura de Historia del Ecuador, dentro del estudio del Período de Integración, como parte de los señoríos étnicos, siendo los caciques sus gobernantes, consintió que el estudiante pueda conocer el desarrollo de esta cultura. Además, el tiempo que se desarrolló las sesiones, es necesario mencionar que las distintas actividades empleadas en el aula hicieron que el estudiante se sienta motivado, siendo la planificación una parte importante para el desarrollo de la clase pues pudo desenvolverse dentro como fuera de la misma, dando como resultado un buen aprendizaje, para finalizar esta intervención permitió que el alumno comprenda mejor a Cochasquí como parte de nuestra historia pudiendo alcanzar el objetivo propuesto en la Unidad Didáctica.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/957
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-51.pdfTexto completo1.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.