Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/979
Title: La Educación emocional en el área de las matemáticas
Authors: Romero, Oscar Roberto
metadata.dc.contributor.advisor: Monferrer Troncho, Xavier
Keywords: Inteligencia emocional;rendimiento escolar;emociones;matemáticas;maestría en orientación educativa;emotional intelligence;school performance;emotions;math
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;116
Abstract: The purpose of this proposal was to apply different individual and group strategies that improve the significant learning of mathematical skills. One of the problems that concern the educational community is the low school performance in the basic areas at all levels and especially in two areas: Mathematics and Language and Communication. One of the ways to raise the academic results in these subjects and especially in the area of Mathematics is the application of Emotional Intelligence activities, for which the present work deals with an experience in which it is observed that emotions have a positive influence on the academic performance which gives this possibility with proven probabilities of school success. At the end of the work it was possible to demonstrate that emotional intelligence positively influences the improvement of school performance and can be applied to all areas of knowledge.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Esta propuesta tuvo como objetivo aplicar diferentes estrategias individuales y grupales que mejoren el aprendizaje significativo de las destrezas matemáticas. Uno de los problemas que preocupan a la comunidad educativa es el bajo rendimiento escolar en las áreas básicas en todos los niveles y en especial en dos áreas: Matemáticas y Lengua y Comunicación. Una de las formas de elevar los resultados académicos en estas materias y en especial en el área de las Matemáticas es la aplicación de actividades de Inteligencia emocional, por lo cual el presente trabajo aborda una experiencia en la cual se observa que las emociones influyen positivamente en el rendimiento académico por lo cual que da esta posibilidad con probadas probabilidades en el éxito escolar. Al término del trabajo se pudo evidenciar que la inteligencia emocional influye positivamente en el mejoramiento del rendimiento escolar y puede ser aplicado a todas las áreas del conocimiento.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/979
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-116.pdfTexto completo4.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.