Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/981
Title: Programa de educación emocional para el desarrollo de la autoestima en alumnos de Sexto Año de Educación General Básica de la Escuela Fiscal 29 de Junio
Authors: Cabanilla Muñoz, Mónica Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Alart Guasch, Núria
Keywords: inteligencia emocional;inteligencia interpersonal;inteligencia intrapersonal;educación emocional;autoestima;maestría en orientación educativa
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;118
Abstract: The knowledge of the emotional intelligences in the educational field, is of vital importance, since it allows the teacher to know the mood of the group he/she will work with, this is the reason why the teacher has found the need to create an Emotional Education Program based on both interpersonal and intrapersonal intelligences, to develop self-esteem, as well as the academic and behavioral level of learners. The development of the proposal was carried out through activities and workshops in which there were certain difficulties but with the support of the authorities, teachers, students and parents I could overcome and finish with what was planned. According to the results of the evaluations at the end of the program, the children showed greater empathy, a change in behavioral attitude and advantage, for this reason new workshops will be implemented to develop emotional intelligence throughout the institution and provide quality education.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: El conocimiento de las inteligencias emocionales en el campo educativo, es de vital importancia, ya que permite al docente conocer el estado de ánimo del grupo que va a trabajar, por tal motivo, se ha visto en la necesidad de crear un Programa de Educación Emocional basado en las inteligencias tanto interpersonales como intrapersonales, para desarrollar el autoestima, el nivel académico y comportamental de los educandos. El desarrollo de la propuesta se realizó mediante actividades y talleres en las cuales existieron ciertas dificultades pero con el apoyo de las autoridades, docentes, alumnos y padres de familia se pudieron superar y terminar con lo planificado. Según los resultados de las evaluaciones al finalizar el programa, los niños demostraron mayor empatía, un cambio de actitud comportamental y de aprovechamiento, por tal razón, se implementarán nuevos talleres para desarrollar las inteligencias emocionales en toda la institución y brindar una educación de calidad.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/981
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-118.pdfTexto completo3.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.