Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/987
Title: Conocer y valorar la cultura Cayambe mediante la aplicación de estrategias innovadoras para tener un buen convivir en la sociedad.
Authors: Buendia Morales, Ruth Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Albert Tarragona, Joan Miquel
Keywords: tolerar;cultura;interacción;expresión;tradiciones;desvalorización;maestría en enseñanza de la geografía e historia;tolerate;culture;interaction;expression;traditions;devaluation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;54
Abstract: In the present work, the implementation of the didactic unit was carried out in the educational unit of the Cochasquí millennium, as a consequence of the needs observed in the institution which are: the lack of identity in the students, the devaluation of the Cayambe culture, the same that were carried out through, the valuation of the customs and traditions of this culture. The results achieved were good because students were familiarized with the culture, allowing to form universal students who tolerate the different forms of expression of the human being in the world starting from their country, forming values such as solidarity and respect, value to indigenous leaders improving their security as members of this culture. All this was carried out through the interaction between teacher, student, town in which we are all part of this teaching-learning process.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: En el presente trabajo se realizó la implementación de la unidad didáctica en la unidad educativa del milenio Cochasquí, como consecuencia de las necesidades observadas en la institución las cuales son: la falta de identidad en los estudiantes, la desvalorización de la cultura Cayambe, los mismos que se llevaron a cabo mediante, la valoración de las costumbres y tradiciones de esta cultura. Los resultados alcanzados fueron buenos ya que se logró la familiarización de los estudiantes con la cultura, permitiendo formar estudiantes universales que toleren las diferentes formas de expresión del ser humano en el mundo empezando desde su país, formar valores como la solidaridad y el respeto, valorar a los líderes indígenas mejorando su seguridad como integrantes de esta cultura. Todo esto se llevó a cabo mediante la interacción entre docente, estudiante, pueblo en el cual todos formamos parte de este proceso de enseñanza aprendizaje.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/987
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-54.pdfTexto completo1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.