Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/988
Title: Vida y Cultura de los Incas
Authors: Guzmán Matute, Nube del Roció
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Martínez, Pedro
Keywords: cultura inca;procesos de aprendizaje;logros educativos;maestría en enseñanza de la geografía e historia;inca culture;learning processes;educational achievements
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;55
Abstract: The study of the Inca culture has been the object of many investigations in order to establish how an organization had so much advancement in an epoch in which America practically lived a prehistory; Our work is not confined to knowing its history itself, it is already determined our goal is focused on our students can understand and analyze the progress of this civilization and how it is framed in the identity of our peoples. The work proposed and developed as a didactic unit has allowed the implementation of motivating activities that invite both individual and group participation, assessing achievements and shortcomings during the development of each of the sessions, which makes it easily a document of consultation by those of us who are immersed in the teaching-learning process.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: El estudio de la cultura inca ha sido objeto de muchas investigaciones con el objeto de establecer como una organización tuvo tanto adelanto en una época en que América vivía prácticamenteuna prehistoria; nuestro trabajo no se encierra en conocer su historia en sí, la misma ya está determinada nuestro objetivo se centra en que nuestros estudiantes puedan comprender y analizar procesos de adelantos de esta civilización y como esta se encuentra enmarcada en la identidad de nuestro pueblos. El trabajo planteado y desarrollado como una unidad didáctica ha permitido la puesta en curso de actividades motivadoras que invitan a la participación tanto individual y grupal valorando logros y falencias durante el desarrollo de cada una de las sesiones, lo que convierte al mismo fácilmente en un documento de consulta por quienes estamos inmersos en el proceso de la enseñanza aprendizaje.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/123456789/988
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-55.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.