Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/929
Title: Civilizaciones fluviales de la antigüedad: China, India y Egipto
Authors: Cansinia Simbaña, Liliana Rosario
metadata.dc.contributor.advisor: Albert Tarragona, Joan Miquel
Keywords: civilizaciones;estrategias metodológicas;implementación;maestría en enseñanza de la geografía e historia;civilizations;methodological;strategies;implementation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;23
Abstract: The present work deals with the design of the didactic unit of the "Fluvial Civilizations of Antiquity, developing conceptual, procedural and attitudinal contents, so that the students can achieve the skills. Relating the facts and contributions given in this historical era and the role of women in each of the fields of society. Applying strategies active methodologies, such as: the method of the historian, assessment of videos, critical analysis, reflective and comparative reading, interviews with representatives of civilizations and dramatizations of what was studied. In the application, students' attitudes will be identified and from the Sociological point of view, the relationship that occurs with the different human groups is the one that leads to success. The implementation was designed to be applied to first year baccalaureate students, in the Technical Education Unit "Mitad del M
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: El presente trabajo trata sobre el diseño de la unidad didáctica de las “Civilizaciones Fluviales de la Antigüedad, desarrollando contenidos conceptuales, procedimentales y actitudinales, para que el estudiantes logre alcanzar las destrezas. Relacionando los hechos y aportes dados en esta época histórica y el rol de la mujer en cada uno de los campo de la sociedad. Aplicando estrategias metodologías activas, como: el método del historiador, valoración de videos, análisis crítico, reflexivo y comparativo de lecturas, entrevistas a representantes de las civilizaciones y dramatizaciones de lo estudiado. En la aplicación se identificara actitudes de los estudiantes y desde el punto de vista Sociológico, la relación que se da con los diferentes grupos humanos es la que conlleva al éxito. La implementación se diseñó para ser aplicada a estudiantes de primer año de bachillerato, en la Unidad Educativa Técnica “Mitad del Mundo”, ubicada en la Provincia de Pichincha, Parroquia: San Antonio.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/929
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-23.pdfTexto completo2,73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.