Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2406
Title: Talleres para el docente de séptimo de básica, paralelo A, de la Unidad Educativa Víctor Gerardo Aguilar sobre recursos tecnológicos que fomenten el aprendizaje de la lectura.
Authors: Mendieta Chacha, Dorian Mauricio
metadata.dc.contributor.advisor: Calle Vintimilla, Diego Alberto
Keywords: Lengua y Literatura
Lenguaje
Educación virtual
Lectura comprensiva
Language and Literature
Language
Virtual education
Comprehensive reading
Issue Date: 14-Apr-2022
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFEB-PLL;62
Abstract: The objective of this imvestigation is to create workshops conferences about virtual tools for the teacher of the seventh year of basic education parallel A, which promote reading learning in students, due to the null utility of virtual platforms at the time of development of their classes in virtual education. The workshops conferences were directed to the teaching work with the purpose that, through the use of TIC, new didactic strategies are implemented in the teaching-learning process. This investigation is developed under an interpretive paradigm and its methodology follows participatory action. A triangulation of data was carried out with the information obtained through participant observation, interviews and surveys. Once the workshops conferences were carried out, the adaptation of virtual platforms in teaching work could be evidenced.
Description: El presente trabajo de investigación tiene como objetivo la creación de talleres sobre herramientas virtuales para el docente del séptimo año de educación básica paralelo A, que fomenten el aprendizaje de lectura en los estudiantes, esto debido a la nula utilidad de plataformas virtuales al momento de desarrollar sus clases en la educación virtual. Los talleres fueron direccionados al trabajo docente con la finalidad de que, a través del uso de las TIC, se implementen nuevas estrategias didácticas en el proceso de enseñanza aprendizaje. La investigación se desarrolla bajo un paradigma interpretativo y su metodología obedece a la investigación acción participante. Se realizó una triangulación de datos con la información obtenida por medio de la observación participante, entrevistas y encuestas. Una vez ejecutados los talleres se pudo evidenciar la adaptación de plataformas virtuales en el trabajo docente.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2406
Appears in Collections:Itinerario en Pedagogía de la Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIC60EB-Talleres para el docente de séptimo de básica, paral.pdfTexto completo2,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.