Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/627
Title: Implementacion y experimentacion de la unidad didáctica motivacional para mejorar el comportamiento de los alumnos de 3ro “c” bachillerato de la unidad educativa “Otto Arosemena Gómez Milagro”
Authors: Azu Zambrano, Miriam Magali
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Pascual, Edelmira Rosa
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Keywords: Orientación educativa
Empatia
Intervenciòn educativa
Desarrollo emocional
Asertividad
Regulación emocional
Educational orientation
Empathy
Educational intervention
Emotional development
Assertiveness
Emotional regulation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-157
Abstract: The present work has the purpose of presenting a proposal to improve the behavior of the students of the Educational Unit "Otto Arosemena Gomez", through personal motivation processes, as well as emotional regulation since the students do not know how to control their emotions and act lightly without measuring consequences. This idea arises because the education ministry focuses solely on the pedagogical learning of the students and that is not all since we have to worry more and more about the behavior of the students, which present disruptive behaviors and a lack of values Awesome. It has the implementation of a didactic unit, divided into 12 subtopics with durability of 30 minutes taught in 4 weeks, focused on improving the treatment of students and thus giving them the opportunity to have a comprehensive development, thus allowing them to better disburse in their everyday life and its context. Obviously there were abances with the application of the didactic unit in student behavior, becoming a very pleasant experience.
Description: El presente trabajo tiene la finalidad de presentar una propuesta para mejorar el comportamientos de los estudiantes de la Unidad Educativa “Otto Arosemena Gomez”, mediante procesos de motivación personal, asi como tambien de regulación emocional ya que los alumnos no saben controlar sus emociones y actuan a la ligera sin medir consecuencias. Esta idea surge ya que el Ministerio de Educación se enfoca unicamente en el aprendisaje pedagogico de los alumnos y eso no lo es todo ya que hay que preocuparse cada dia más en el comportamiento de los alumnos, los cuales presentan conductas disruptivas y una falta de valores impresionante. Cuenta con la implementacion de una unidad didactica , dividida en 12 subtemas con durabilidad de 30 minutos impartidos en 4 semanas, enfocados al lograr mejorar el comporatamiento de los alumnos y asi darles la oportunidad de tener un desarrollo integral, permitiendoles asi a desembolverse mejor en su vida cotidiana y con su contexto. Evidentemente hubo abances con la aplicación de la unidad didactica en el comportamiento estudiantil, conviertiendose en una experiencia muy placentera.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/627
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-42.pdfTexto completo1,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.