Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/700
Title: Regulando mis emociones actúo mejor
Authors: Cruz Santander, Karina de los Angeles
metadata.dc.contributor.advisor: Martínez Guijarro, Prudens
Keywords: Emoción
Autoconcepto
Autoestima
Resiliencia
Emotion
Self-concept
Self-esteem
Resilience
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;270
Abstract: The work is based on the application of control techniques and emotion management for children of Seventh Year of Basic since they presented interpersonal conflicts, as well as low academic performance. That is why it is decided to work on strengthening self-esteem and self-concept as well as channeling negative emotions to improve the resilience power in each one and this leads us to have better interpersonal relationships. Emotions lead us to success to failure, which is why it is a completely indispensable topic of working in the classroom since this is the second home of the students.
Description: El trabajo está basado en la aplicación de técnicas de control y manejo de emociones para niños de Séptimo Año de Básica ya que presentaban conflictos interpersonales, además de bajo rendimiento académico. Es por esto que se decide trabajar en el fortalecimiento de autoestima y autoconcepto además de canalizar las emociones negativas para mejorar el poder de resiliencia en cada uno y esto nos conlleve a tener mejores relaciones interpersonales. Las emociones nos llevan al éxito al fracaso es por esto que es un tema completamente indispensable de trabajarlo en el aula ya que este es el segundo hogar de los estudiantes.
metadata.dc.description.degree: Magister en Educación Mención En Orientación Educativa
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/700
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-122.pdfTexto completo1,91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.