Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/706
Title: Implementación de la unidad didáctica reinventando cuentos infantiles para fomentar el interés hacia la lectura en los niños/as de sexto año de educación
Authors: Quinchiguango Quinche, Diana Carolina
metadata.dc.contributor.advisor: Hernández Ortega, José
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Secuencia didáctica
Conocimientos previos
Interacción
Trabajo cooperativo
Lectura
Tic
Didactic sequence
Previous knowledge
Interaction
Cooperative work
Reading
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;373
Abstract: The present work of End of Master is a copy of the implementation of a didactic unit in the area of Language and Literature, this proposal seeks to exploit the didactic potential of the children's story, in attention to all elements of programming, through a proposal of improvement to teaching practice, as well as teaching-learning activities. Reinventing children's stories to encourage interest in reading in children points to the development of the communicative approach that pursues the curriculum of this area, through the stimulation of skills, intellectual abilities, reading and linguistic techniques, and different interactive activities and participatory, in which the development of imagination, teamwork, as well as their skills of social interaction and oral expression play a very important role in reaching the final goal, encouraging interest and pleasure in reading through reinvention of the story Snow White without gender stereotypes.
Description: El presente trabajo de Fin de Master es un ejemplar de implementación de una unidad didáctica en el área de Lengua y Literatura, dicha propuesta busca explotar el potencial didáctico del cuento infantil, en atención a todos los elementos de la programación, a través de una propuesta de mejora a la práctica docente, así como a las actividades de enseñanza –aprendizaje. Reinventar cuentos infantiles para fomentar el interés hacia la lectura en los niños y niñas apunta al desarrollo del enfoque comunicativo que persigue el currículo de esta área, mediante la estimulación de destrezas, capacidades intelectuales, técnicas de lectura y lingüística, y diferentes actividades de tipo interactivo y participativo, en las cuales el desarrollo de la imaginación, el trabajo en equipo, así como sus habilidades de interacción social y expresión oral juegan un rol muy importante para el alcance del objetivo final, fomentar el interés y gusto por la lectura mediante la reinvención del cuento Blancanieves sin estereotipos de género.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/706
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-31.pdfTexto completo8,87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.