Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/709
Title: Escribamos un cuento ecuatoriano
Authors: Villarreal Mafla, Miriam Eugenia
metadata.dc.contributor.advisor: Montmany Molina, Begoña
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Lectura
Escritura
Creatividad
Reading
Writing
Creativity
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;370
Abstract: This proposal about reading and writing an Ecuadorian story aims to meet writers from our country, in order to value our literature as the culture of a people is transmitted from generation to generation through stories, legends, stories, fables.The importance of studying realistic stories is because, based on them, they begin to generate very important changes in Ecuadorian literature, which allow us to know a reality that was hidden. With the writing of the Ecuadorian story it is intended to develop creativity in the students of the Cayambe Educational Unit, to know the reality of our country, to return to our roots and to value our literary heritage.
Description: Esta propuesta sobre lectura y escritura de un cuento ecuatoriano tiene como objetivo conocer a escritores de nuestra patria, con el fin de valorar nuestra literatura ya que la cultura de un pueblo se transmite de generación en generación a través de cuentos, leyendas, relatos, fábulas. La importancia de estudiar los cuentos realistas es porque en base a ellos se empieza a generar cambios muy importantes en la literatura ecuatoriana, que permiten conocer una realidad que estaba oculta. Con la escritura del cuento ecuatoriano se pretende desarrollar la creatividad en los estudiantes de la Unidad Educativa Cayambe, conocer la realidad de nuestro país, volver a nuestras raíces y valorar nuestro patrimonio literario.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/709
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-34.pdfTexto completo2,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.