Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/790
Title: Estudio de los textos de la vida cotidiana, con los estudiantes del noveno año de educación básica de la escuela de educación básica "Federico Proaño Márquez"
Authors: Rosado Rodríguez, Angélica Marisol
metadata.dc.contributor.advisor: Ramos Sabaté, Joan Marc
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Unidad didáctica
Texto publicitario
Tríptico
Didactic unit
Advertising text
Triptych
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;219
Abstract: In order to decipher the meaning and function of advertising texts, it is necessary to know the elements and how they are related in the social and cultural context of the community, the didactic unit proposed creating an advertising text of daily life in the form of a triptych, to favor the development of the levels of literal and inferential comprehension with the students of the ninth year of Basic Education of the School of Basic Education "Federico Proaño Márquez". The limitations found in the lines of action of this work are many, therefore, it is evident that it is a material that has wide range of pedagogical possibilities, they offer a linguistic and communicative example that makes it a very easy material to use in several educational levels, it is useful to work with very varied contents and promotes the development of competences. It is suggested to visualize the latest trends in advertising texts to improve them.
Description: Para descifrar el sentido y función de los textos publicitarios es necesario conocer los elementos y cómo se relacionan en el contexto social y cultural de la comunidad, la unidad didáctica planteó crear un texto publicitario de la vida cotidiana en forma de tríptico, para favorecer el desarrollo de los niveles de comprensión literal e inferencial con los estudiantes del noveno año de Educación Básica de la Escuela de Educación Básica "Federico Proaño Márquez". Las limitaciones encontradas en las líneas de actuación de este trabajo son muchas, por lo tanto, se evidencia que es un material que tiene amplio radio de posibilidades pedagógicas, ofrecen un ejemplo lingüístico y comunicativo que lo convierte en un material muy fácil de utilizar en varios niveles educativos, es útil para trabajar contenidos muy variados e impulsa el desarrollo de competencias. Se sugiere visualizar las últimas tendencias en textos publicitarios para mejora de los mismos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/790
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TTFM-ELL-116.pdfTexto completo2,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.