Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/824
Title: Resolución de Problemas de Fracciones un estudio realizado con estudiantes de 11 a 12 años de edad de la Comunidad de la Buena Esperanza Cangahua Cantón Cayambe
Authors: Andrade Tamayo, Jorge Fernando
metadata.dc.contributor.advisor: Giménez Rodríguez, Joaquim
Keywords: Contextualizada
Material didáctico
Interpretación
Capacidad de resolución
Contextualizada
Didactic material
Interpretation
Resolution capacity
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;233
Abstract: The work of master end carried out on the fractions has as main objective the resolution of problems, supreme and subtractions leaving from its conception and the form like it is presented in the daily life, where it is evidenced the difficulties that are presented to the students to the moment to work in the mathematics, the carried out activities and proposals are tools where it can lean on the educational one to the moment to put into practice its class of mathematics; you could evidence certain difficulties that are presented to the students to the moment to interpret and to work in way contextualizada, when introducing the didactic material it is sought the student to develop the thought capacity and interpretation of the problems, what has generated a good welcome and interest in the students, to the moment to carry out mathematics. It is important that the mathematics are worked and studied as problems and in way contextualizada, this way it allows the students to develop the non alone capacity of resolution of problems as operations, but understanding situations of the real life.
Description: El trabajo de fin de master realizado sobre las fracciones tiene como principal objetivo la resolución de problemas, sumas y restas partiendo desde su concepción y la forma como se presenta en la vida cotidiana, donde se evidencie las dificultades que se les presenta a los estudiantes al momento de trabajar en las matemáticas, las actividades realizadas y propuestas sean herramientas donde se pueda apoyar el docente al momento de poner en práctica su clase de matemáticas; se pudo evidenciar ciertas dificultades que se les presenta a los estudiantes al momento interpretar y trabajar de manera contextualizada, al introducir el material didáctico se pretende que el estudiante desarrolle la capacidad de pensamiento e interpretación de los problemas, lo que ha generado una buena acogida e interés en los estudiantes, al momento de realizar matemáticas. Es importante que las matemáticas sean trabajadas y estudiadas como problemas y de manera contextualizada, de esta forma permita a los estudiantes desarrollar la capacidad de resolución de problemas no solo como operaciones, sino comprender situaciones de la vida real.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/824
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-5.pdfTexto completo2,23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.