Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/872
Title: El proceso estadístico
Authors: Bedón Uribe, Gloria Liceth
metadata.dc.contributor.advisor: Pino Fan, Luis Roberto
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Proceso estadístico
Problemas contextualizados
Criterios de idoneidad
Statistical process
Contextualized problems
Suitability criteria
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-72
Abstract: This End of Master Project aims to illustrate the interests and contextualization of teaching work when implementing the didactic unit called "The Statistical Process" to the high school students with the application of teaching-learning activities based on the contents of the Ministry of Education. It allowed obtaining favorable results such as the resolution of contextualized problems of the national reality through a critical and reflexive thought construction of the students' learning and inducing it allows the appropiate use of the criteria of suitability and the tendencies in teaching maths.
Description: Este Trabajo de Fin de Master tiene como objetivo ilustrar los intereses y contextualización de la labor docente, al momento de implementar la Unidad didáctica denominada “El Proceso Estadístico” a estudiantes de secundaria, con la aplicación de actividades de enseñanza aprendizaje, fundamentados en los contenidos del Ministerio de Educación; procedimiento que permitió obtener resultados favorables como la resolución de problemas contextualizados de la realidad nacional, a través de un pensamiento crítico y reflexivo en la construcción del aprendizaje de los estudiantes e induciendo al uso adecuado de los criterios de idoneidad y las tendencias en la enseñanza de las matemáticas.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/872
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-49.pdfTexto completo1,86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.