Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/942
Title: Origen y desarrollo de los primeros pobladores del Ecuador
Authors: López Franco, Gicela Teresa
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Martínez, Pedro
Keywords: Primeros pobladores
División territorial
Condiciones de vida
First settlers
Territorial division
Living conditions
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;22
Abstract: The development of the present didactic unit focuses on the understanding of the origin and development of the first settlers of Ecuador, with the main objective of identifying the essential aspects in the territorial division, valuing the formation of social groups and distribution of the cities, which establishes a key precedent for the characterization of the ways of life adopted by the first inhabitants in the Ecuadorian territory and their evolution according to the stages of life. In the teaching methodology skills were developed that favored the understanding, interpretation and narration of historical events concerning the existence of humanity. During the description of the living conditions of the first settlers, connection was established with human evolution up to the present, which led to a dynamic interaction in the collaborative groups. In conclusion, the proposed activities were developed from the conception of constructivist and meaningful learning.
Description: El desarrollo de la presente unidad didáctica se centra en la comprensión del origen y desarrollo de los primeros pobladores del Ecuador, con el objetivo principal de identificar los aspectos esenciales en la división territorial, valorando la formación de grupos sociales y distribución de las ciudades, lo cual instituye un precedente clave para la caracterización de los modos de vida adoptados por los primeros habitantes en el territorio ecuatoriano y su evolución conforme a las etapas de vida. En la metodología de enseñanza se desarrollaron habilidades que favorecieron la comprensión, interpretación y narración de sucesos históricos concernientes a la existencia de la humanidad. Durante la descripción de las condiciones de vida de los primeros pobladores se estableció conexión con la evolución humana hasta la actualidad, lo cual propició una interacción dinámica en los grupos colaborativos. En conclusión, las actividades propuestas se desarrollaron desde la concepción del aprendizaje constructivista y significativo.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/942
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-36.pdfTexto completo1,57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.