Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/949
Title: Eficacia de los derechos humanos a partir de la declaración en 1948, y su repercusión en la sociedad Ecuatoriana
Authors: Guachamín González, Alex Raúl
metadata.dc.contributor.advisor: Santacana Mestre, Joan
Keywords: Naciones Unidas
Derechos Humanos
Educación
United nations
Human rigths
Education
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;15
Abstract: The development of nature, society and thought are fundamental factors for the growth of our society. The meaning of the importance of the social struggle over the years has allowed the human being to have the banner of hope in the real documents, written and typified in the highest international organization, the United Nations Organization, although It is true that from the slave system the rights of the people in the Cilantro de Ciro El Grande were treated, later it will be King Juan Sin Tierra in 1215 that proclaims the Magna Carta, which enumerates several rights, which later became like a right as human rights, then, the Petition of Rights of 1628, the United States Letter of Independence in 1776, and the Declaration of the Rights of Man and the Citizen in 1789, Proclaiming the principles of freedom, equality and fraternity, serving as a good basis for the December 10, 1948, within the UN, to establish the thirty fundamental principles of human rights, studies and analysis of each of the Some in the world, our country without place is a carrier of that flag of peace and harmony inspiring fundamental principles, that our students must be the generation of positive change
Description: El desarrollo de la naturaleza, sociedad y pensamiento, son factores fundamentales para el crecimiento de nuestra sociedad. El entender sobre la importancia de la lucha social a lo largo de los años, han permitido que el ser humano encuentre su bandera de esperanza en documentos reales, escritos y tipificados en el máximo organismo internacional, la Organización de Naciones Unidas, si bien es cierto desde el sistema esclavista se trataron derechos de las personas en el Cilindro de Ciro El Grande, más tarde será el Rey Juan Sin Tierra en 1215 que proclama la Carta Magna, la cual enumera varios derechos, que después vino a ser considerado como los derechos humanos, luego la Petición de Derechos de 1628, La Carta de Independencia de Los Estados Unidos en 1776, y la declaración de los derechos del hombre y el ciudadano en 1789, proclamando los principios de libertad, igualdad y fraternidad, sirvieron de buenas bases para que el 10 de diciembre de 1948 en el seno de la ONU, se establezcan los treinta principios fundamentales de los derechos humanos, estudiados y analizados por cada una de las constituciones en el mundo, nuestro país sin lugar a duda es portador de esa bandera de paz y armonía inspiradora en aquellos principios fundamentales, que nuestros estudiantes deben ser la generación del cambio positivo
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/949
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-43.pdfTexto completo1,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.