Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1014
Title: El Humor en la Literatura Ecuatoriana Juvenil
Authors: Aldaz Guizado, Lucia Fernanda
metadata.dc.contributor.advisor: González Argüello, María Vicenta
Keywords: Literatura;Lectura;Textos;Humor;Literature;Lectur;Textos;Humor
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;25
Abstract: This piece of work has to do with the teme of humor of younng ecuadorian literature Writers inside the curriculum in the bachela degree second year within the studies of the new hispanoamerican narrative to recognize the formal aspectsof the text acording to the social cultural context and al the same time recreate the literacy texts read in a diversity of stylish resourses, in wich thru fragment lectures, conversatories, video observations, lexic cards with new vocabulary and literary creation it wsa managed motivation in students and a taste for lectura specifically containing elements of humor, and to awakwn inspiration to créate its ocun story adapted in diferent formats , even though the economic situation stopped small groups fo students from obtaining texts and as a result cooperative work. In conclusión the Reading of text that have the intention to produce laugter and motive studensts to incriment the Reading habit from a specific interst.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: Este trabajo trata el tema del humor en la literatura juvenil de escritores ecuatorianos dentro del currículo de segundo año de bachillerato dentro del estudio de la Nueva Narrativa Hispanoamericana para reconocer los aspectos formales del texto según el contexto sociocultural y a la vez recrear los textos literarios leídos en diversos recursos estilísticos, los mismos que a través de lecturas fragmentadas, conversatorios, observación de video, realización de tarjetas léxicas con vocabulario nuevo y creación literaria. Se logró motivar en los gusto por la lectura específicamente que contenga elementos de humor, y despertar la inspiración para crear su propia historia adaptada en diferentes formatos, sin embargo la situación económica privó a un pequeño grupo de alumnos la obtención de los textos resultando de ello el trabajo cooperativo. En conclusión la lectura de textos que tienen la intencionalidad de hacer reír divierte y motiva a los estudiantes para incrementar el hábito lector a partir de un interés específico.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1014
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-25.pdfTexto completo1,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.