Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1016
Title: Aprendizaje significativo de la lengua, mediante el uso de las TIC en los estudiantes de la básica media de la escuela “Alfredo Boada Espín”
Authors: Vargas Lema, Diego Xavier
metadata.dc.contributor.advisor: Hernández Ortega, José
Keywords: tic;aplicaciones;significativo;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;applications;significant
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;133
Abstract: The present TFM proposes, as a general objective of the research, to analyze the technological resources, as material elements that promote learning in a better way. Once we have obtained as a result that, most of the teachers of the school have a minimum knowledge about the application of TIC in the classroom, that suggests that they continue using an analogical approach to education, therefore students show deficiencies At the time of continuing with their studies, being at a disadvantage compared to students who did have access to dynamic classes with TIC. It should be mentioned that the introduction of new technologies poses many challenges in the education system, so the inclusion of computers, projectors and teacher training in the use of new technologies to teach will, in some way, provide a quality education and warmth , also the satisfaction in the teachers of the duty fulfilled.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El Presente TFM plantea, como objetivo general de la investigación analizar los recursos tecnológicos, como elementos materiales que promueven de mejor manera el aprendizaje. Una vez realizada obtenemos como resultados que, la mayor parte del profesorado de la escuela tiene un conocimiento mínimo sobre la aplicación de las TIC en el aula, eso nos sugiere que siguen usando un enfoque analógico de la educación, por lo tanto los estudiantes muestran deficiencias al momento de seguir con sus estudios, al estar en desventaja en comparación con estudiantes que sí tuvieron acceso a clases dinámicas con TIC. Cabe mencionar que la introducción a las nuevas tecnologías supone muchos desafíos en el sistema educativo, entonces la inclusión de computadoras, proyectores y la capacitación docente en el uso de las nuevas tecnologías para enseñar permitirá, de alguna forma, brindar una educación de calidad y calidez, también la satisfacción en los docentes del deber cumplido.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1016
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-133.pdfTexto completo1,85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.