Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1576
Title: La metodología TiNi, una práctica para el logro de los objetivos de desarrollo sostenible 2030
Other Titles: The TINI methodology, a practice to achieve the 2030 sustainable development goals
Authors: Mieles Riva, Pablo Francisco
Vergara Ibarra, Karen Mariuxi
Keywords: Metodología
Objetivos sostenibles
TiNi
Práctica
Methodology
Sustainable objectives
Practice
Issue Date: 29-Sep-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Abstract: The world needs people committed to caring for the natural resources that nature provides us, that is why the United Nations has proposed 17 sustainable development goals for 2030 and it is the duty of the entire nation to guarantee the achievement of these goals, teachers, doctors, lawyers, mayors, presidents, among others. Education is a door that allows the consolidation of a proactive culture, committed to the care of nature. Those who have carried out the TiNi methodology assure that it is a total success because the students are interested in learning in a different way, where they apply their knowledge with the environment; in itself, it is a positive entity to strengthen and achieve the objectives. Through the implementation of the methodology Tierra de Niñas, Niños y Jóvenes para el Buen Vivir in the country’s educational establishments, the aim is for children and adolescents to be responsible, affective, enterprising people who have initiative, know how to care for and love nature, thus allowing the development of a good foundation for sustainability.
Description: El mundo necesita a personas comprometidas en el cuidado de los recursos naturales que nos proporciona la naturaleza, por eso las Naciones Unidas han propuesto 17 objetivos de desarrollo sostenible para el 2030 y es deber de toda la nación garantizar el alcance de los mismo, tanto docentes, médicos, abogados, alcaldes, presidentes, entre otros. La educación es una puerta que permite afianzar una cultura proactiva, comprometida con el cuidado de la naturaleza, quienes han llevado a cabo la metodología TiNi aseguran que es un éxito total porque los estudiantes se interesan por aprender de una forma distinta, en donde aplican sus conocimientos con el entorno; en sí, es un ente positivo para fortalecer y lograr los objetivos. Por medio de la implementación de la metodología Tierra de Niñas, Niños y Jóvenes para el Buen Vivir (TiNi) en los establecimientos educativos del país, se busca que las niñas, niños y adolescentes sean personas responsables, afectivas, emprendedores, tengan iniciativa, sepan cuidar y amar a la naturaleza, permitiendo así el desarrollo de una buena base para la sostenibilidad.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1576
https://revistas.unae.edu.ec/index.php/mamakuna/article/view/405
ISSN: 1390-9940
Appears in Collections:Mamakuna No. 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
405-Texto del artículo-1173-1-10-20201009.pdfTexto completo5,74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.