Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1867
Title: Comprender mejor las fracciones con GeoGebra
Other Titles: Better understand understand fractions with GeoGebra
Authors: Pari Condori, Abdón
Keywords: Fracciones
Comprensión
GeoGebra
Docentes
Fractions
Understanding
GeoGebra
Teachers
Issue Date: 15-Dec-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Abstract: Students' difficulties with fractions usually stem from a lack of conceptual understanding is present in all countries of the world. Even, in countries where most students obtain a reasonably good conceptual understanding, such as Japan or China (Fazio and Siegler, 2011) consider the subject as difficult. Objective: to present GeoGebra as a didactic tool that facilitates the understanding of the concept of fractions in elementary school students. Materials and methods: based on a qualitative research of documentary analysis and personal reflections of the experience of implementing GeoGebra with teacher training students and in-service teachers. Results: more than a dozen of conceptions and interpretations of fractions have been found that are still unknown by the majority of elementary school teachers. Students reach an understanding of the concept when they use interpretations and transform from one representation to another.
Description: Las dificultades de los estudiantes con fracciones usualmente se derivan de una falta de comprensión conceptual se presenta en todos los países del mundo. Incluso, en países donde la mayoría de los estudiantes obtienen una comprensión conceptual razonablemente buena, como Japón o China (Fazio y Siegler, 2011) consideran el tema como difícil. Objetivo: presentar el GeoGebra como una herramienta didáctica que facilita la comprensión del concepto de fracciones en estudiantes de educación Básica. Materiales y métodos: se basa en una investigación cualitativa de análisis documental y las reflexiones personales de la experiencia de implementar GeoGebra con estudiantes de formación docente y profesores en servicio. Resultados: se han encontrado más de una decena de concepciones e interpretaciones de fracciones que todavía es desconocido por la mayoría de los docentes de educación Básica. Los estudiantes alcanzan una comprenden del concepto cuando utilizan interpretaciones y transformar de una representación en otra.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1867
ISBN: 9789942401991
Appears in Collections:Memorias de la II Jornada Ecuatoriana de GeoGebra

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1 10072021-16-26.pdfTexto completo1,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.