Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1888
Title: Creación del Tangram en GeoGebra para desarrollar el pensamiento lógico-matemático en estudiantes de Básica
Other Titles: Creation of Tangram in GeoGebra to develop logical - mathematical thinking in Basic students
Authors: Troya Vásquez, Rosa Ildaura
Keywords: Tangram
Software
Geogebra
Pensamiento lógico
Matemático
Tangram
Mathematical
Issue Date: 15-Dec-2020
Abstract: The objective of this workshop is to create a Tangram through the use of GeoGebra software to use it as a didactic resource that contributes to developing logical-mathematical thinking in Basic students. Therefore, those attending the workshop built the Tangram with GeoGebra and developed the different activities proposed. This includes them understanding that the creation of the Tangram and its manipulation using GeoGebra implies that the teacher organizes the educational-didactic process in a specific way. Also, it was concluded that this resource allows the child to awaken the development of spatial sense, imagination and fantasy that allow the development of capacities that improve the achievement of personal goals and success. Finally, the use of GeoGebra software facilitates the manipulative phase of the development of logical-mathematical thinking and motivates students' interest in learning.
Description: En el presente taller se propone como objetivo crear un Tangram mediante el uso del software GeoGebra para emplearlo como un recurso didáctico que contribuya a desarrollar el pensamiento lógico-matemático en estudiantes de Básica. Por lo tanto, los asistentes al taller construyeron el Tangram con GeoGebra y desarrollaron las diferentes actividades propuestas. Esto les permitió comprender que la creación del Tangram y su manipulación usando GeoGebra implica que el docente organice el proceso educativo - didáctico de manera específica. También, se concluyó que este recurso permite despertar en el niño el desarrollo del sentido espacial, su imaginación y fantasía que permiten el desarrollo de capacidades que contribuyen al logro de metas personales y al éxito. Finalmente, el uso del software GeoGebra facilita la fase manipulativa del desarrollo del pensamiento lógico–matemático y motiva el interés de los estudiantes por aprender.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1888
ISBN: 9789942401991
Appears in Collections:Memorias de la II Jornada Ecuatoriana de GeoGebra

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
252-261.pdfTexto completo836,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.