Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2560
Title: Pedagogía socioambiental: líneas operativas
Other Titles: Socio-Environmental Pedagogy: Operational Lines
Authors: Valero Avendaño, Nay
metadata.dc.unae.correspondencia: nayvaleroa@gmail.com
Keywords: Biorregión
Contextualización
Líneas operativas
Pedagogía socioambiental
Contextualization
Operational lines
Socio-environmental
Grounded theory
Issue Date: 20-May-2022
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Abstract: Socio-environmental pedagogy is a strategy for environmental management from the educational space. It is made up of two central axes, the conceptualization and the operational lines. The purpose of this article is to present the elements that make up the operational lines and their interrelation for a contextualized pedagogical practice. The results presented are part of the theorization in an investigation developed under the perspective of Grounded Theory, specifically linking the analysis of the selective categories derived from the data. The operational lines are presented in the curricular, pedagogical and attitudinal dimensions, under the reference of the conceptualization of socio-environmental pedagogy.
Description: La pedagogía socioambiental es una estrategia para la gestión ambiental, desde el espacio educativo. Está conformada por dos ejes centrales, la conceptualización y las líneas operativas. El propósito de este artículo es presentar los elementos que conforman las líneas operativas y la interrelación de estos, para propiciar una práctica pedagógica contextualizada. Los resultados expuestos forman parte de la teorización en una investigación desarrollada desde la perspectiva de la teoría fundamentada que se vincula, específicamente, al análisis de las categorías selectivas, derivadas de los datos. Las líneas operativas se presentan en las dimensiones curricular, pedagógica y actitudinal, bajo el referente de la conceptualización de la pedagogía socioambiental.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2560
ISBN: 9789942783790
Appears in Collections:Universidad, aprendizaje y retos de los objetivos de desarrollo sostenible

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13 Pedagogía socioambiental.pdfTexto completo225,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.