Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3205
Title: Recursos digitales educativos para el desarrollo del aprendizaje autónomo en la modalidad de educación multigrado
Authors: Matailo Pucha, Byron Rolando
metadata.dc.contributor.advisor: Sánchez Cruz, Liana
metadata.dcterms.audience: Trabajo de Maestría previo a la obtención del título de Magister en Tecnología e Innovación Educativa
Keywords: Aprendizaje
Autonomía
Multigrado
Tecnología
Learning
Autonomy
Multigrade
Technology
Issue Date: 22-Oct-2023
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;525
Abstract: The development of autonomy in learning through digital educational resources acquires greater relevance in a multigrade context, due to the particularity of these institutions, where periods of directed and individual work are developed. Therefore, the objective of this research is to propose digital educational resources for the development of autonomous learning. The methodology used corresponds to the socio-critical paradigm, through a qualitative approach that, through field research, aims to generate conceptual hypotheses. The data collection techniques applied were interviews and observation. The results obtained indicate that students have not developed some self-management and self-regulation skills, such as time control, planning or self-evaluation. In view of this, the research concludes that through the use of digital educational resources in a multigrade context, the development of these required skills can be enhanced.
Description: El desarrollo de la autonomía en el aprendizaje mediante recursos educativos digitales adquiere mayor relevancia en un contexto multigrado, debido a la particularidad de estas instituciones, donde se desarrollan periodos de trabajo dirigido e individual. Para ello, el objetivo de esta investigación es proponer recursos educativos digitales para el desarrollo del aprendizaje autónomo. La metodología utilizada corresponde al paradigma socio crítico, mediante un enfoque cualitativo que, a través de una investigación de campo, aspira a generar hipótesis conceptuales. Las técnicas de recolección de información aplicadas son la entrevista y la observación. Los resultados alcanzados indican que los estudiantes no han desarrollado algunas habilidades de autogestión y autorregulación, como el control del tiempo, la planificación o la autoevaluación. Frente a ello, la investigación concluye que mediante el uso de los recursos educativos digitales en un contexto multigrado se puede potenciar el desarrollo de esas habilidades requeridas.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3205
Appears in Collections:Maestrías



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.