Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3496
Title: | Estrategias Didácticas para Fortalecer la Convivencia en los niños del Subnivel Inicial 2 de la Unidad Educativa Particular Sudamericano. |
Authors: | Arcentales Tacuri, Jessica Fernanda Segarra Naranjo, Yajaira Jazmin |
metadata.dc.contributor.advisor: | Pillajo Tufiño, Mariela Alexandra |
metadata.dcterms.audience: | Trabajo de Integración Curricular de Licenciado/a en Ciencias de la Educación Inicial |
Keywords: | Comportamiento Aprendizaje, Comunicación Infancia Behavior Learning Communication Childhood |
Issue Date: | 6-Mar-2024 |
Publisher: | Universidad Nacional de Educación |
Series/Report no.: | TFEI;234 |
Abstract: | The present curricular research work titled as Teaching strategies to strengthen coexistence in children of the initial sublevel 2 of the South American Private Educational Unit. During the pre-professional practices, it was observed that the children demonstrated different behaviors such as: not sharing work materials, carrying out individual activities and mistreatment among the children, for these reasons a healthy coexistence was not maintained. The purpose of this research is to propose teaching strategies that promote the environment of coexistence in children of the initial 2 sublevel of the group of 4 to 5 parallel "B" of the South American Private Educational Unit. This work has theoretical bases that allow us to know the area of coexistence in early childhood and what factors intervene. In addition, it was based on the case study method in which techniques and instruments were used that facilitated obtaining information about the current state of coexistence in early education and also worked with the field design based on the qualitative approach. After obtaining the results of the research, it was concluded that teachers should rely on teaching strategies to benefit communication between children. |
Description: | El presente trabajo de investigación curricular titulado como Estrategias didácticas para fortalecer la convivencia en los niños del subnivel inicial 2 de la Unidad Educativa Particular Sudamericano. Durante las prácticas preprofesionales se observó que los niños demostraban diferentes comportamientos como: no compartir los materiales de trabajo, realizaban actividades individuales y malos tratos entre los infantes, por tales razones no se mantenía una sana convivencia. La finalidad de esta investigación es proponer estrategias didácticas que fomenten el ámbito de convivencia en los niños del subnivel de inicial 2 del grupo de 4 a 5 paralelo “B” de la Unidad Educativa Particular Sudamericano. En este trabajo se cuenta con bases teóricas que permiten conocer el ámbito de convivencia en la primera infancia y qué factores intervienen. Además, se basó en el método del estudio de caso en la que se utilizaron técnicas e instrumentos que facilitaron la obtención de información sobre el estado actual de la convivencia en educación inicial y también se trabajó con el diseño de campo basado en el enfoque cualitativo. Después de obtener los resultados de la investigación se llegó a la conclusión que los docentes deben basarse en estrategias didácticas para beneficiar la comunicación entre los niños. |
URI: | http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3496 |
Appears in Collections: | Educación Inicial |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1.Tesis_Finalizada-Arcentales-Segarra-2024---Final--PDF.pdf | texto completo | 2,29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.