Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/606
Title: Implementación y experimentación de una unidad didáctica con el desarrollo de nuevas metodologías en la aplicación de Inteligencias múltiples en quinto año de básica
Authors: Segura Sánchez, Indelira Guadalupe
metadata.dc.contributor.advisor: Bazoco García, José Antonio
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Keywords: Inteligencias múltiples
Accionar estratégico
Desarrollo integral
Mutiples intelligences
Strategic actions
Integral development
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;178
Abstract: This document is about the implementation and experimentation of a didactic unit with the development of new methodologies in the application of multiple intelligences,it has evidently permitted the potentialization of their diferent intelligences types reaching a hightly satisfactory integral development, that wil affecct all their life areas, permitting to discriminate their competences and habilities through reflection , learning to value and respect the diversity Starting from the identification of the intelligence in predominance it will constitute a tool facilitate the interactivity in the classroom to the teachers giving them guidelines to reach an individual o cooperative performance. It can be concluded that from the strategic action of the multiple intelligences we have got possitive actitud changes in the students, for this reason I invite to all the teachers to take it to practice, giving them the oportunity to build truly learnings with future proyection.
Description: El presente trabajo sobre la implementación y experimentación de una unidad didáctica con el desarrollo de nuevas metodologías en la aplicación de las inteligencias múltiples, ha permitido evidentemente la potencialización de sus diferentes tipos de inteligencia, logrando un desarrollo integral con un desempeño altamente satisfactorio, que incidirá en todos los ámbitos de su vida, permitiéndole discriminar sus competencias y habilidades, consecuentemente mediante la reflexión, aprende a valorar y respetar la diversidad. A partir de la identificación de la inteligencia en predominio esta constituirá una herramienta que al docente le facilitará la interactividad en el aula dando pautas para un trabajo cooperativo o individual. Se puede concluir que a partir del accionar estratégico de las inteligencias múltiples se ha conseguido cambios de actitud positiva en los estudiantes, por ello invito a los docentes a llevarlo a la práctica brindando así la oportunidad de construir verdaderos aprendizajes con proyección futura.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/606
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-21.pdfTexto completo1,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.