Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/676
Title: Adaptaciones curriculares de lengua y literatura para educacion básica superior: conceptos y ejemplos
Authors: Granda Vinueza, Ana Maribel
metadata.dc.contributor.advisor: González Argüello, María Vicenta
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Adaptaciones curriculares
Estudiantes
Inclusión
Curricular adaptation
Students
Education needs
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;400
Abstract: This work about curricular adaptions wants assistance teachers with a document that can help students with education needs in the classroom, thereby seeking to offer many ideas that allow the development of activities in the classroom. The aim of the field of research was incorporate teachers, students and parents as a single unit. The study that was made confirmed the education in Ecuador it is not inclusive at all in the classroom furthermore the teachers do not know how to handle this problem with students with education needs. Even though the government seeks to promote more inclusive and effective education this objective could not have been achieve. The survey showed the teachers accept they do not have enough experience to work with this type of students or even do not have the abilities to deal with this, the other 43% of teachers think that the student would be better in special classrooms with personalized teachers.
Description: Esta propuesta sobre adaptaciones curriculares quiere contribuir con los docentes como un documento que ayude en el aula para trabajar con alumnos NEE, buscando de esta manera dar ideas para elaborar material que permita con mayor facilidad el desarrollo de las actividades en clase. El trabajo de campo a través de encuestas tuvo como fin incluir a: docentes, estudiantes y padres de familia como una sola unidad frente a la realidad del estudiante NEE. Este trabajo confirmó mi postulado sobre el hecho de que la educación en Ecuador es poco inclusiva y que la mayoría de docentes no sabe cómo asumir el reto en el aula con estos estudiantes, a pesar de que existe por parte del Estado la intención de hacer una educación inclusiva, no se ha encontrado los métodos para que esto sea una realidad. La encuesta confirmó que el docente reconoce no estar capacitado o no tener la experiencia suficiente para atender a este tipo de estudiantes y el 43% cree que estos alumnos estarían mejor en clases especiales con una educación personalizada.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/676
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-3.pdfTexto completo2,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.