Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/685
Title: Contacto de lenguas y su impacto en el cambio lingüístico en estudiantes de décimo año de educación básica
Authors: Carrillo Castro, Victoria Vanessa
metadata.dc.contributor.advisor: Ambrós Pallarés, Alba
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Diversidad lingüística
Cómic
Textos literarios
Linguistic diversity
Comics
Literary texts
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;391
Abstract: This Master's Thesis was carried out with the purpose of examining and guiding the tenth grade students of basic education to understand and value the linguistic diversity that exists in Ecuador, the specific objectives that it pursues are based on proposing didactic activities in the area of language and literature to improve communication, group work, analysis, criteria and imagination, in addition to assessing the linguistic diversity of Ecuador in its different forms of expression and finally explore some stylistic resources in the compositional processes and review of written texts to achieve clarity, precision and linguistic cohesion. The learning results that were achieved have to do with teamwork, construction of criteria and opinions to recreate literary texts with new views of stylistic resources or other elements to understand the comic.
Description: Este trabajo de Fin de Máster, se llevó a cabo con la finalidad de examinar y guiar a los estudiantes de décimo año de educación básica a que comprendan y valoren la diversidad lingüística que existe en el Ecuador, los objetivos específicos que persigue se fundamentan en proponer actividades didácticas en el área de lengua y literatura para mejorar la comunicación, el trabajo grupal, análisis, criterio e imaginación, además de valorar la diversidad lingüística del Ecuador en sus diferentes formas de expresión y por último explorar algunos recursos estilísticos en los procesos de composición y revisión de textos escritos para lograr claridad, precisión y cohesión lingüística. Los resultados de aprendizaje que se lograron tienen que ver con el trabajo en equipo, construcción de criterios y opiniones para recrear textos literarios con nuevas visiones de recursos estilísticos u otros elementos para comprender el cómic.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/685
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-12.pdfTexto completo1,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.