Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/736
Title: Incentivar la lectura a través de la aplicación de estrategias y actividades motivadoras en estudiantes de 10º año de educación general básica, en la unidad educativa María Angélica Carrillo ubicada en la ciudad de quito, durante el año lectivo 2017 – 2018.
Authors: Maiquez Vaca, Guadalupe Ángela
metadata.dc.contributor.advisor: Turró Amorós, Miriam
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Estrategias y
Lectura
Unidad curricular de Lengua y Literatura
Actividades innovadoras
Strategies and innovative activities
Reading
Curricular
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;343
Abstract: The objective of this study was to encourage reading through the application of motivating strategies and activities in 10th year students of Basic General Education, in the Educational Unit "María Angelica Carrillo, located in the city of Quito, during the school year 2017 -2018. The approach of the didactic unit made it possible to assert that it is innovated from the planning, as well as the knowledge of the subject that is taught, facilitating the selection of didactic strategies, activities, resources and time appropriate to the development of each content. With what was achieved the improvement in the way of teaching the classes and the way in which the reading process is guided in the reading comprehension and the reflective critical reading. It was concluded that training and professional teacher development is vital to carry out an innovative teaching process with educational quality.
Description: El presente estudio tuvo como objetivo incentivar la lectura a través de la aplicación de estrategias y actividades motivadoras en estudiantes de 10º año de Educación General Básica, en la Unidad Educativa María Angélica Carrillo, ubicada en la ciudad de Quito, durante el año lectivo 2017-2018. El abordaje de la unidad didáctica permitió aseverar que se innova desde la planificación, así como del conocimiento de la asignatura que se imparte, facilitando la selección de estrategias didácticas, actividades, recursos y tiempo adecuados al desarrollo de cada contenido. Con lo que se logró la mejora en la manera de impartir las clases y la forma en la que se guía el proceso de lectura en la comprensión lectora y la lectura crítica reflexiva. Se concluyó que la capacitación y desarrollo profesional docente es vital para llevar a cabo un proceso de enseñanza innovadora con calidad educativa.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/736
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-61.pdfTexto completo3,42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.