Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/742
Title: Escribamos Cuentos de viaje y aventura, a través del universo y el tiempo
Authors: Maridueña Macías, Betty Griselda
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Múgica, María Cristina
Keywords: secuencia didácticas;viajes y aventuras;destrezas;habilidades de lecto-escritura;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;didactic sequences;didactic sequences;trips and adventures;skills and literacy skills
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;67
Abstract: This didactic sequence is directed to the students of the Eighth Year of Basic General Education of the Educational Unit "Otto Arosemena Gómez", of the City of Milagro. For the realization of this didactic sequence, which has as a specific theme, the Stories of Travels and Adventures, in which twelve sessions have been considered in which various aspects of literary and non-literary texts will be seen. The purpose of this sequence is to design methodological activities that facilitate the teaching-learning process. To this end, the general objective was "to understand and produce travel and adventure stories, taking into account the elements and characteristics of narrative literary texts in order to develop literacy skills". In conclusion the didactic activities, helped the students to acquire an active and collaborative learning. Achieving create a story with the characteristics of the stories of travel and adventure.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: Esta secuencia didáctica está dirigida a los estudiantes del Octavo Año de Educación General Básica de la Unidad Educativa “Otto Arosemena Gómez”, de la Ciudad de Milagro. Para la realización de esta secuencia didáctica, que tiene como tema concreto, los Relatos de Viajes y Aventuras, en la cual se han considerado catorce Sesiones en las que se verán varios aspectos de los textos literarios y no literarios. El propósito de esta secuencia es diseñar actividades metodológicas, que faciliten el proceso de enseñanza-aprendizaje. Para lo cual se planteó como objetivo general “Comprender y producir relatos de viajes y aventuras, tomando en cuenta los elementos y características de los textos literarios narrativos para desarrollar las destrezas y habilidades de lecto-escritura”. En conclusión las actividades didácticas, ayudaron a los estudiantes a adquirir un aprendizaje activo y colaborativo. Logrando crear un cuento con las características de los relatos de viajes y aventuras.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/742
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-67.pdfTexto completo6,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.