Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/749
Title: La poesía en la interpretación de textos escritos. Un mundo lleno de versos
Authors: Ubilla Muñoz, Juan Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: Díaz-Plaja Taboada, Ana
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Destrezas
Interpretación
Oralidad
Skills
Interpretation
Orality
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;331
Abstract: The proposal, "Poetry in the interpretation of written texts. A world full of verses ", for students of 9th grade of the Elementary School “Río Guayas”, aims to understand and interpret poetry in oral and, written poetic texts through declamation and understanding of verses to promote the oratory and delight in the teaching - learning process. Examining poetry and its verses encourages them through this genre, allowing them to develop skills and dabble in a poetic party. When performing recitations in front of their classmates who do not have a good habit of reading, it motivates them to participate and achieve a good stage domain, giving way to the training of future speakers. The results of the individual written work do not reach the expected requirements, but the collaborative work between peers is favorable, each one of the actors contributed with ideas that enriched the task.
Description: La propuesta, “La poesía en la interpretación de textos escritos. Un mundo lleno de versos”, para los educandos de 9° Grado EGB de la Escuela de Educación Básica Río Guayas, tiene como objetivo comprender e interpretar la poesía en textos poéticos, orales y escritos mediante la declamación y la comprensión de versos para fomentar la oratoria y el deleite en el proceso de enseñanza - aprendizaje. Examinar la poesía y sus versos los incentiva por este género, permitiendo desarrollar destrezas e incursionar en una fiesta poética. Al realizar las recitaciones frente a sus compañeros que no tienen un buen hábito de lectura, los motiva a participar y alcanzar un buen dominio escénico, dando paso a la formación de futuros oradores. Los resultados del trabajo individual escrito no alcanzan los requerimientos esperados, pero el colaborativo entre iguales es favorable, cada uno de los actores aportó con ideas que enriquecieron la tarea.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/749
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-74.pdfTexto completo1,45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.