Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/764
Title: Técnicas para la enseñanza del amorfino, con los estudiantes del quinto grado de Educación Básica paralelo “D”, de la Escuela de Educación Básica “Miguel de Cervantes”.
Authors: Trujillo Pérez, Catherine Fernanda
metadata.dc.contributor.advisor: Ramos Sabaté, Joan Marc
Keywords: enseñanza;amorfinos;comunicación oral;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;teaching;amorphins;oral communication
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;89
Abstract: In the process of teaching students of the school of basic education "Miguel de Cervantes", emerges as difficulty oral communication in an efficient way, as well as the public presentation to present their ideas; In addition it is considered within the programming recover part of the culture of the community; and that is why working with the amorfinos; they are part of the expression of adults; the effect was the respective programming of the teaching unit, then implemented in the classroom with the students, obtaining satisfactory results, as well as positive comments from parents of the change in classroom work; In addition he reflected on learning outcomes achieved during the course of professionalism, both in the general subjects and speciality and with regard to the Master thesis.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: En el proceso de enseñanza a los estudiantes de la Escuela de Educación Básica “Miguel de Cervantes”, surge como dificultad la comunicación oral de forma eficiente, al igual que la presentación en público para exponer sus ideas; además se considera dentro de la programación el recuperar parte de la cultura de la comunidad; y por ello se trabaja con los amorfinos; ya que son parte de la expresión de los adultos; para el efecto se realizó la respectiva programación de la unidad didáctica, luego se implementó en el aula con los estudiantes, obteniendo resultados satisfactorios, así como comentarios positivos de los padres de familia del cambio realizado en el trabajo de aula; además se reflexionó sobre los aprendizajes alcanzados durante el curso de profesionalización, tanto en la asignaturas generales como de la especialidad y en lo que concierne al Trabajo de Fin de Máster
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/764
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-89.pdfTexto completo3,92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.