Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/772
Title: Vivan los cuentos
Authors: Gamboa Garay, Reyna Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Múgica, María Cristina
Keywords: Leer;Escribir;Imaginar
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;97
Abstract: The aim of this teaching unit is to describe how children's stories influence the improvement of reading and writing of the Third Year students of the Basic Education School "Brazil." The results achieved through the activities carried out inside and outside the classroom were very pleasant, by which the students learned to read fluently, be reflexive, respect the punctuation marks in the written texts, differentiate the male and female genders, order the sequences of the stories, change the beginning and the stories, differentiate the main and secondary characters, characterize the characters through dramatization, thereby developing their creativity and imagination. In conclusion: there were small obstacles one of them is that, the institution does not have a computer room, or internet, but was able to achieve much of the goal to satisfaction.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: La presente unidad didáctica tiene como objetivo describir cómo los cuentos infantiles influyen en el mejoramiento de la lectura y escritura de los alumnos del Tercer Año de la Escuela Educación Básica “Brasil.” Los resultados alcanzados por medio de las actividades realizadas dentro y fuera del aula, fueron muy placenteros, por los cuales los estudiantes aprendieron a leer con fluidez, ser reflexivos, respetar los signos de puntuación en los textos escritos, diferenciar los géneros masculinos y femeninos , ordenar las secuencias de los cuentos, cambiar el principio y del cuentos, diferenciar los personajes principales y secundarios, caracterizar a los personajes por medio de dramatización, con ello así desarrollando su creatividad e imaginación. En conclusión: se presentaron pequeños obstáculos uno de ellos es que, la institución no consta con una sala de computación, ni internet pero, se logró alcanzar gran parte del objetivo a satisfacción.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/772
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL;97.pdfTexto completo2,46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.