Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/776
Title: Conozco mi país mediante sus leyendas
Authors: Pallo Cabezas, Patricia del Pilar
metadata.dc.contributor.advisor: Turró Amorós, Miriam
Keywords: Leyendas;Colaboración;Reflexión;Legends;Collaboration;Reflection
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;101
Abstract: Improve the reading process based on the selection of texts using strategies to achieve a thoughtful and critical attitude on the part of the students, the primary objective of this didactic sequence, since we will train students who are critical with the ability to reflect, in such a way Virtue has sought appropriate strategies for the development of activities in each session and reach the proposed goal. The collaborative work and is the main result of the application of this didactic unit, in the activities carried out in a group it was possible to appreciate the participation of all the members, generating inclusion. The interdisciplinarity was appreciated in several moments of the didactic sequence especially with the subject of Social Studies, when making imaginary journeys through our beloved country, the joint work with other skills in the different curricular blocks, always giving priority to reading to complement with writing.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: Mejorar el proceso de lectura a partir de la selección de textos utilizando estrategias para lograr una actitud pensativa y crítica por parte de los estudiantes, objetivo primordial de esta secuencia didáctica, en vista de que formaremos estudiantes que sean críticos con capacidad de reflexionar, en tal virtud se ha buscado estrategias apropiadas para el desarrollo de las tareas en cada clase y obtener a la fin que nos hemos propuesto. El trabajo colaborativo y es el principal resultado de la aplicación esta unidad didáctica, en las actividades realizadas en grupo se pudo apreciar la participación de los estudiantes generando inclusión. La interdisciplinariedad se apreció en varios momentos de la secuencia didáctica en especial con la asignatura de Estudios sociales, al realizar viajes imaginarios por nuestro querido país, El trabajo conjunto con otras destrezas en los distintos bloques curriculares, siempre dando prioridad a la lectura para complementar con la escritura.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/776
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-101.pdfTexto completo1,45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.