Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/779
Title: El relato de mitos y héroes: instrumento de superación personal
Authors: Guerrero Acosta, Verónica del Rocío
metadata.dc.contributor.advisor: González Argüello, María Vicenta
Keywords: Elementos del currículo;Contextualización;Secuencia didáctica;Elements of the curriculum;Contextualization;Didactic sequence
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;104
Abstract: The present final master’s degree Project exposes a didactic proposal in which the teacher takes the elements of the National Curriculum and contextualizes them to reach goals of high expectations in relation to the group of students in their charge. The didactic sequence proposed part of the interest of young people for the mythological story, but is addressed through a learning process with playful strategies and reflection not only to the linguistic domain, but to their personal improvement. This proposal allows the teacher to resume his creativity, to get involved and analyze the curricular elements so that through the didactic sequence, he is the one who establishes the resources determining the most appropriate to fulfill his objectives
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El presente trabajo final de maestría expone una propuesta didáctica en la que el docente toma los elementos del Currículo Nacional y los contextualiza para alcanzar metas de altas expectativas en relación al grupo de educandos a su cargo. La secuencia didáctica planteada, parte del interés de los jóvenes por el relato mitológico, pero se direcciona a través de un proceso de aprendizaje con estrategias lúdicas y de reflexión no solo al dominio lingüístico, sino hacia su superación personal. Esta propuesta permite que el maestro retome su creatividad, que se involucre y analice los elementos curriculares para que, a través de la secuencia didáctica, sea él quien establezca los recursos determinando los más apropiados para cumplir con sus objetivos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/779
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-104.pdfTexto completo3,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.