El uso de las TIC en la recreación de la literatura ecuatoriana contemporánea

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Nacional de Educación

Abstract

This Master’s Thesis proposes a main investigation objective. To understand the Ecuadorian literature through the analysis of the contemporary Ecuadorian tale with the purpose of motivating the reading with non-traditional methods and generating spaces of communication through the use of the ICT and the network. This document describes sections in which a memorable literary experience is promoted for students by establishing a link between ICT and literary education in the creation and recreation of texts, favoring the development of key aspects for education such as teamwork and incursion into public life as a result of productions made and disseminated on the network. The challenge of this didactic unit made it possible to use the media as a window through which students expressed socially desirable feelings, thoughts, attitudes and behaviors.

Description

El presente Trabajo Fin de Máster plantea como objetivo principal comprender la literatura ecuatoriana mediante el análisis del cuento ecuatoriano contemporáneo con la finalidad de motivar a la lectura con métodos no tradicionales y generar espacios de comunicación significativa a través del uso de las TIC y la Red. Para exponerlo, se describen apartados en los cuales se promueve una experiencia literaria memorable para el alumnado estableciendo un vínculo entre las TIC y la educación literaria en la creación y recreación de textos, favoreciendo el desarrollo de aspectos claves para la educación como el trabajo en equipo y la incursión en la vida pública como resultado de las producciones realizadas y difundidas en la Red. El reto de esta unidad didáctica hizo posible utilizar a los medios de comunicación como una ventana a través de la cual los estudiantes expresaron sentimientos, pensamientos, actitudes y comportamientos socialmente deseables.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By