Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/782
Title: Aplicación de estrategias motivadoras para despertar el interés por la lectura en las clases de Lengua y Literatura de Octavo Año de E.G.B
Authors: Changoluisa Hidalgo, Verónica Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Rovira Collado, José
Keywords: Hábito
Lectura
Estrategia
Habit
Reading
Strategy
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;226
Abstract: The following work aims to awaken in the students of the Eighth Year of the Educational Unit of the Millennium "Cochasquí" 2017-2018 school year interest in reading, since based on certain indicators show us the lack of interest that students have to read , for which in different class sessions various strategies were implemented that motivated the student to strengthen the reading habit, because it is essential that the human being knows how to read in order to obtain new knowledge, expand his vocabulary, allowing him to solve problems of daily life. The proposed strategies were positive since there was a better relationship between the teacher and the student. In addition, technology was used in a dynamic way that managed to attract the attention of the students. The reading habit can be strengthened when the necessary guidelines are given to the student in the classrooms to begin the fascinating path of reading.
Description: El siguiente trabajo tiene por objeto despertar en los estudiantes del Octavo Año de la Unidad Educativa del Milenio “Cochasquí” año lectivo 2017-2018 el interés por la lectura, ya que partiendo de ciertos indicadores nos demuestran el escaso interés que tienen los alumnos por leer, para lo cual en diferentes sesiones de clase se implementó diversas estrategias que motivaron al alumno a fortalecer el hábito lector, porque es indispensable que el ser humano sepa leer para poder obtener nuevos conocimientos, amplíe su vocabulario, permitiéndole resolver problemas del diario vivir. Las estrategias planteadas resultaron positivas ya que existió una mejor relación entre el docente y el alumno, a su vez se utilizó la tecnología de manera dinámica que lograron captaron la atención de los educandos. Se puede fortalecer el hábito lector cuando en las aulas se dan las pautas necesarias al estudiante para que empiece el fascinante camino de la lectura.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/782
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EL-107.pdfTexto completo2,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.