Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/783
Title: La denuncia social a través de la novela realista hispanoamericana
Authors: Quevedo Zapata., Yalile Amira
metadata.dc.contributor.advisor: Yagüe Barredo, Agustín
Keywords: denuncia social;novela;comprensión;maestría en enseñanza de la lengua y literatura;social complaint;novel;understanding
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;108
Abstract: The present End of Master's Work entitled "The social denunciation through the Hispano-American Novel", was carried out with the objective of understanding the social and political magnitude of the Spanish-American realist novel in its production context, in order to generate a critical awareness and interrelate what has been learned with their current environment, leading them to produce audiovisual social reporting and expose them to the community, using the various communication media. The didactic unit implemented led to improve the pedagogical practice between the teacher and the students, in addition to the interaction in the communication, analysis, synthesis and comprehension of texts, for which, they were able to develop literary reading and writing skills, they made the identification of the regulations that govern a debate, in order to defend their own ideas with arguments and logical foundations that allow them to create an authentic literary style.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El presente Trabajo de Fin de Master titulado “La denuncia social a través de la Novela realista Hispanoamericana”, se llevó a cabo con el objetivo de comprender la magnitud social y política que tuvo la novela realista hispanoamericana en su contexto de producción, para generar así una conciencia crítica e interrelacionar lo aprendido con su entorno actual, llevándolos a producir ensayos de denuncia social audiovisual y exponerlos a la comunidad, utilizando los diversos soportes comunicativos. La unidad didáctica implementada llevó a mejorar la práctica pedagógica entre el docente y los estudiantes, además de la interacción en la comunicación, análisis, síntesis y comprensión de textos, para lo cual, lograron desarrollar las habilidades de lectura y escritura literaria, efectuaron la identificación de la normativa que rige un debate, para así defender sus propias ideas con argumentos y fundamentos lógicos que les permita crear un estilo literario auténtico.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/783
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-108.pdfTexto completo2,8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.