Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/792
Title: | Comprensión lectora e inferencia en los textos |
Authors: | Lozano Garcia, Mirna Oralides |
metadata.dc.contributor.advisor: | Ramos Sabaté, Joan Marc Quintero de Chacón, Gisela Consolación |
metadata.dcterms.audience: | Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura |
Keywords: | Aprendizaje Comprensión lectora Comunicación oral Literatura Learning Reading comprehension Oral communication Literature |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Universidad Nacional de Educación |
Series/Report no.: | TM4;217 |
Abstract: | This project includes the implementation of the didactic sequence based on the performance of the linguistic communicative competencies of the oral and written expression. It is selected as thematic the reading comprehension and inference of texts. The genre used is the discursive, with the approach of the literary tale. Different methodological strategies of teaching are selected, which vary according to the context of the students and the level of learning observed. The activities carried out are based on simple projects exercised in the classroom with the use of ICT '. The five blocks raised by the Ministry of Education are presented, of which the general objectives, specific, learning standards and indicators of achievement are taken. In the reading process all the levels combined with the phases that comprise the three moments of the planning of a class are integrated. The evaluation is formative and culminates with a rubric. |
Description: | El presente proyecto comprende la implementación de la secuencia didáctica basada en el desempeño de las competencias comunicativas lingüísticas de la expresión oral y escrita. Se selecciona como temática la comprensión lectora e inferencia de textos. El género empleado es el discursivo, con el abordaje del cuento literario. Se seleccionan diferentes estrategias metodológicas de enseñanza, que varían según el contexto de los estudiantes y del nivel de aprendizaje observado. Las actividades realizadas están basan en proyectos sencillos ejercitados en el aula con el empleo de las TIC’. Se presentan los cinco bloques planteados por el Ministerio de Educación, de los cuales se toman los objetivos generales, específicos, estándares de aprendizaje e indicadores de logros. En el proceso de lectura se integran todos los niveles combinados con las fases que comprenden los tres momentos de la planificación de una clase .La evaluación es formativa y culmina con una rúbrica. |
URI: | http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/792 |
Appears in Collections: | Maestrías |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFM-ELL-118.pdf | Texto completo | 8,37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.