Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/799
Title: Programa para desarrollar y mejorar las competencias emocionales de los estudiantes y asi contribuir a su desarrollo integral
Authors: Zurita Bonilla, Shirley Kennya
metadata.dc.contributor.advisor: Massot Lafón, María Inés
Keywords: Competencias emocionales
Desarrollo integral
Educación emocional
Emotional competences
Integral development
Emotional education
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;267
Abstract: In our experience as teachers we know that each student we receive in our classrooms has individualities, added to this the variety of emotions, feelings and moods. Thus, in the present work a program based on a series of activities and communication dynamics aimed at children of fifth year of basic education is proposed, with the purpose of promoting in them the development of emotional competences and thus favoring their integral development. Once the program is applied, it is imperative to highlight that the results were favorable, since the commitment acquired by the students in certain activities, and the way they enjoyed and shared with the group positively, was evident. In order to contribute to the rest of the student population, the term proposes improvements taking into account the institutional student diversity and parents as main agents in the development of children.
Description: En nuestra experiencia como docentes sabemos que cada alumno que recibimos en nuestras aulas posee individualidades, sumado a esto la variedad de emociones, sentimientos y estados de ánimo. Es así que en el presente trabajo se plantea un programa basado en una serie de actividades y dinámicas de comunicación destinadas a niños de quinto año de educación básica, con el propósito de promover en ellos el desarrollo de competencias emocionales y así favorecer a su desarrollo integral. Una vez aplicado el programa es imperioso resaltar que los resultados fueron favorables, pues fue evidente el compromiso adquirido por los estudiantes en ciertas actividades, y la forma que disfrutaron y compartieron con el grupo positivamente. Con el fin de contribuir al resto de la población estudiantil, al término se propone mejoras tomando en cuenta la diversidad estudiantil institucional y a los padres como principales agentes en el desarrollo de los niños.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/799
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-89.pdfTexto completo805,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.